BRATISLAVA. Zákazníci obchodnej siete Kaufland si v jej obchodoch už niekoľko mesiacov nekúpia Morca-Dellu, známu mäsovo-sójovú zmes na špagety. Popradský Tatrakon, výrobca kultovej omáčky, ju prestal od marca dodávať do Kauflandu, informovali v pondelok Hospodárske noviny.
Kaufland a Tatrakon sa totiž nedohodli na cene. Tatrakon totiž na trh uviedol Morca-Dellu v konzerve, ktorá sa dá otvoriť aj bez otvárača a tvrdí, že tak musel zvýšiť cenu výrobku. Kaufland zas tvrdí, že zvýšenie ceny boli neodôvodnené.
„Je na rozhodnutí každého výrobcu, či bude produkty predávať so stratou, alebo nie. My sme sa rozhodli tak, že predajnú cenu tých svojich dotovať nebudeme a na požadované zachovanie cien reťazca sme nepristúpili,“ povedala pre Hospodárske noviny manažérka obchodu a marketingu spoločnosti Tatrakon Poprad Ivana Kacvinská.
„Nemôžeme akceptovať zvýšenie cien u jedného konkrétneho výrobcu, ak zvyšok trhu, respektíve výrobcovia s porovnateľnými tovarmi za rovnakých podmienok žiadne výrazné cenové pohyby nevykazujú a nepožadujú,“ argumentuje zas hovorca obchodnej siete Kaufland Martin Gärtner.
Neprimerané podmienky?
V roku 2013 bývalý minister pôdohospodárstva Ľubomír Jahnátek (Smer) presadil druhýkrát v kariére zákon o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch. Okrem iného mal zabrániť tomu, aby slovenskí dodávatelia nepredávali svoje výrobky do obchodov na buď na hranici svojich nákladov alebo tesne pod nimi.