EEK-HEE LEE sa stal prezidentom slovenského závodu Kia pred takmer piatimi rokmi. Odvtedy sa závod stal štyrikrát po sebe najlepším závodom v rámci koncernu. „Nebol som s tým spokojný. Jednotlivé divízie závodu síce fungovali dobre, ale hoci sa snažili robiť čo najlepšiu robotu, chýbala medzi nimi efektívna vzájomná komunikácia. Nedostatky boli aj medzi jednotlivými pozíciami,“ vraví v rozhovore pre SME.
Kia prišla na Slovensko v roku 2004, v roku 2006 zišlo z linky prvé auto. Ako sa na toto rozhodnutie pozerajú manažéri automobilky?
„Centrála Kia Motors Corporation je spokojná s investíciou na Slovensku. Odkedy sme spustili sériovú výrobu, každý rok sme dokázali zvýšiť počet vyrobených áut. Takisto sme zvýšili obrat. Centrála závodu Kia Motors Slovakia považuje za úspešný projekt.“
Vlani ste vyrobili približne 338-tisíc áut, medziročne išlo o štvorpercentný nárast. Čo tento nárast ovplyvnilo?
„Bol to pre nás významný rok. Toto číslo sme dosiahli napriek viacerým nepriaznivým faktorom. Hoci sme nezvýšili počet vyrábaných modelov a výrazne sa prepadol predaj áut na našom dovtedy kľúčovom ruskom trhu, vyrobili sme viac áut. Ani tento rok nebude ľahký. Dôvodom je situácia na ruskom trhu. Napriek tomu sa budeme snažiť rozšíriť predaj aj do iných krajín a výrobný výsledok z minulého roka prekonať.“
Do akej miery ruský trh vzhľadom na rusko-ukrajinský konflikt, ako aj sankcie voči Rusku automobilku ovplyvňujú?
„V minulosti sa ruská mena pohybovala na úrovni 45 rubľov za euro, dnes je to okolo 85 rubľov za euro. Z tohto hľadiska je pre nás veľmi ťažké predávať autá na ruskom trhu so ziskom, preto sa v súčasnosti snažíme znížiť vývoz našich áut do Ruskej federácie.“
O aký pokles ide?