BRATISLAVA. Slovenská sporiteľňa od štvrtka funguje v štandardnom režime. Jej klienti môžu po stredajších obmedzeniach využívať služby v pobočkách, na účtoch sa im správne zobrazujú zostatky, SMS notifikácie o obratoch a výpisy dostávajú bez obmedzení.
Banka napísala, že firmy môžu využívať službu Business24. Tak ako v stredu, klienti môžu využívať elektronické bankovníctvo, tiež môžu platiť kartou aj vyberať z bankomatov.
"Ďakujeme klientom za trpezlivosť a ospravedlňujeme sa za prípadné komplikácie. Dôvodom nedostupnosti niektorých bankových služieb bol interný technický problém, ktorý sme odstránili," povedala hovorkyňa banky Marta Cesnaková.
Slovenská sporiteľňa mala v stredu vnútorný technický problém, preto čiastočne obmedzila využívanie niektorých služieb.
Išlo o služby nielen v pobočkách banky, ale aj inde. Napríklad časti klientom sa môžu krátkodobo v bankomatoch zobrazovať neaktuálne zostatky na účtoch. Dočasne banka pozastavila zasielanie notifikačných SMS o obratoch pri platbe cez internetbanking alebo kartou.
Niektorým klientom sa tiež môže oneskoriť doručovanie elektronických výpisov k obratom. Banka tiež oznámila, že spracovanie prevodných príkazov môže trvať dlhšie ako obvykle a nedostupná je aj služba pre firemných klientov Business24.
"Slovenská sporiteľňa sa ospravedlňuje za čiastočné obmedzenia vo fungovaní bankových systémov. Klienti sa nemusia obávať, ide o interný technický problém, na ktorého odstránení intenzívne pracujeme. Prosíme o trpezlivosť, za prípadné komplikácie sa ospravedlňujeme," povedala v stredu Cesnaková. .
Cesnaková zdôraznila, že n ajbežnejšie používané bankové služby sú klientom k dispozícií. Tí môžu využívať elektronické bankovníctvo, tiež môžu platiť kartou aj vyberať z bankomatov.
Banka upozornila, že v individuálnych prípadoch sa môžu vyskytnúť krátkodobé obmedzenia vo využívaní týchto služieb.
V pobočkách si môžu vyberať a vkladať peniaze. Ak klient v dôsledku obmedzení zadá prevodný príkaz alebo si vyberie peniaze v pobočke, banka mu vrátila poplatok.